معماری

معماری

معماری

معماری

دانلود بررسی نقشه اتوکد شهر مشهد

فهرست مطالب: دانلود بررسی نقشه اتوکد شهر مشهد

تاریخ ایجاد 21/05/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  2


نقشه اتوکد شهر مشهد
 
نقشه اتوکد شهر مشهد
 
 
بخشی از مطالب:
 
 
 
مشهد شهری زیارتی و سیاحتی در شمال شرق کشور است و مهم ترین قطب گردشگری مذهبی کشور و نیز دومین شهر مذهبی جهان محسوب می شود. این شهر در همسایگی شهرهای سرخس، درگز، چناران و نیشابور قرار دارد، داشتن مرز مشترک با کشورهای افغانستان، ترکمنستان به این شهر اهمیت نظامی خاصی بخشیده است. 
مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این شهر با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.
 
شهر مشهد در حوزهٔ رودخانهٔ کشف‌رود و در دشت مشهد بین کوه‌های هزارمسجد و بینالود گسترده شده‌است. بیشینهٔ ارتفاع شهر مشهد ۱۱۵۰ متر و کمینهٔ آن ۹۵۰ متر است. شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. بیشینهٔ درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای صفر و کمینهٔ آن در زمستان‌ها ۲۳ درجه زیر صفر است.
 
مشهد دارای ۱۳ منطقهٔ شهرداری است و شهردار آن، توسط شورای شهر ۱۵ نفره انتخاب می‌شود. این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه است که ارتباط آن با شهرهای دیگر را ممکن می‌سازد. حمل و نقل داخلی مشهد، توسط سامانهٔ تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی و قطار شهری انجام می‌شود. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌است.
 
بیش از ۹۳٪ مردم مشهد فارسی‌زبان هستند. تراکم جمعیت در مشهد بیش از نه هزار تن در هر کیلومتر مربع است. این شهر در سال ۱۳۸۸ رسماً به عنوان «پایتخت معنوی ایران» انتخاب شد. هم‌چنین مشهد به عنوان «پایتخت فرهنگ اسلامی» در سال ۲۰۱۷ برگزیده شده‌است


کلمات کلیدی مرتبط:
نقشه ,اتوکد , شهر ,مشهد , ,نقشه اتوکد شهر مشهد , , ,مشهد ,شهری زیارتی و ,سیاحتی در , شمال شرق کشور , قطب گردشگری مذهبی کشور ,دومین شهر مذهبی جهان , زمان افشاریان، ,پایتخت ایران بود. , ,«پایتخت معنوی ایران» , مشهد به عنوان « ,پایتخت فرهنگ اسلامی» ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی اتوکد منطقه ۱۲ تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد طرح تفصیلی همدان
دانلود بررسی اتوکد طراحی المان شهری
دانلود بررسی نقشه اتوکد اختیاریه تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد ۱۱ منطقه شیراز
دانلود بررسی اتوکد کاربری اراضی منطقه ۱۰ اصفهان
دانلود بررسی اتوکد بازنگری طرح تفصیلی منطقه ۱ اصفهان
دانلود بررسی اتوکد کاربری اراضی فاروج خراسان شمالی
دانلود بررسی اتوکد طرح تفصیلی نورآباد لرستان
دانلود بررسی اتوکد طراحی میدان نقش جهان
دانلود بررسی اتوکد طرح تفصیلی شهر جدید اندیشه
دانلود بررسی فایل اتوکد سپاهان شهر اصفهان
دانلود بررسی اتوکد طرح جامع شریفیه قزوین
دانلود فایل اتوکد نقشه منطقه ۳ شهر تهران
فایل اتوکد نقشه منطقه دو 2شهر تهران
فایل اتوکد نقشه منطقه 4 شهر تهران
فایل اتوکد نقشه منطقه 6 شهر تهران
فایل اتوکد نقشه منطقه 5 شهر تهران
فایل اتوکد نقشه منطقه 9 شهر تهران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.