معماری

معماری

معماری

معماری

دانلود بررسی اقلیم شهر یزدپاورپوینت

فهرست مطالب: دانلود بررسی اقلیم شهر یزدپاورپوینت

تاریخ ایجاد 22/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی اقلیم شهر یزد
 
پاورپوینت بررسی اقلیم شهر یزد
بخشی از مطالب:
 
 
یزد در کمربند خشک و نیمه خشک نیمکره شمالی قرار گرفته است. شهرستان یزد در دره ای وسیع و خشک و محصور بین رشته کوههای شیرکوه و خرانق قـرار گـرفته اسـت. بیش از 84/5% مساحت استان یزد بیابانی است و تنها چیزی کمتر از 16% آن مناطق غیر بیابانی است.
یزد مرکز استان و شهرستان یزد در مرکز ایران است. این شهر بین رشته‌های شیرکوه و خرانق و در دشتی گسترده به نام دشت یزد ـ اردکان قرار گرفته‌است. به قسمی که اولین صندوق امانات جهان در ۱۷۰۰ سال پیش در حوضه تمدن این شهر بنا نهاده شده‌است. اوج آبادانی یزد از سدهٔ «هشتم هجری» به بعد بوده و اتابکان یزد از مهم‌ترین عوامل پیش‌رفت این شهر در سده‌های گذشته به‌شمار می‌روند. یزد در منطقه فلات مرکزی ایران واقع شده‌است.
 
شهر یزد به دلیل نام‌گزاری آن توسط خواجه نظام الملک طوسی در قرن پنجم هجری به دارالعباده معروف است، همچنین در سال ۹۶ برای بیست و چهارمین سال پیاپی یزدی‌ها مقام نخست پذیرش در کنکور سراسری کشور را بخود اختصاص دادند. در دهه پنجاه محمدتقی فلسفی سخنران شهیر به یزد لقب «حسینیه ایران» داد، وجود حسینیه‌های بزرگ و مجهز و همچنین سبک سینه زنی و نوحه خوانی پرشور و خاص و نخل برداری پر شکوه ظهر عاشورا و برپایی روضهٔ سیدالشهدا در طول سال دلیل این نامگذاری است. شهر یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده‌اش در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. همچنین در هجدهمین اجلاس جهانی بنیاد جهانی انرژی که در ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶ به میزبانی ایران برگزار گردید، شهر یزد به واسطه تاریخ و فرهنگ مردمش و تدوین برنامه جامع توسعه پایدار در ۱۱ بخش: فرهنگ سازی، ساخت و ساز سبز، آی سی تی، حمل و نقل سبز، سلامت، ایمنی و امنیت، انرژی، آب، پسماند، گردشگری سبز و زیباسازی و فضاهای شهری، عنوان شهرپایدار جهان را کسب کرد و موفق به دریافت نشان ویژه بنیاد جهانی انرژی و عنوان الگوی دیگر شهرهای جهان شد. بنیاد جهانی انرژی نزدیک به ۳۰ سال است که با هدف گسترش توسعه پایدار زیست‌محیطی و اجتماعی در جهت حفظ کره زمین تشکیل شده‌است. هم اکنون بیش از ۱۸۰ کشور عضو این بنیاد جهانی هستند که از تشکل‌های وابسته به سازمان ملل است. بنیاد جهانی انرژی از سال ۱۹۹۹ به منظور حمایت و تشویق توسعه پایدار در زمینه‌های مختلف اقدام به اهدای معتبرترین جایزه زیست‌محیطی دنیا می‌کند.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی , اقلیم , شهر ,یزد , ,پاورپوینت بررسی اقلیم شهر یزد , , , , ,یزد در , کمربند ,خشک و نیمه خشک ,نیمکره شمالی , شهرستان یزد ,84/5% مساحت استان یزد ,بیابانی است و تنها چیزی , کمتر از 16% آن مناطق غیر بیابانی است. , ,گردشگری سبز و , زیباسازی و ,فضاهای شهری، ,عنوان شهرپایدار جهان ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی اقلیم سرد کوهستانی پاورپوینت
دانلود بررسی جهت ساختمان در اقلیم گرم و خشک
دانلود بررسی تاثیر اقلیم بر معماری پاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم استان قزوین پاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم گرم و خشک تهران پاورپوینت
دانلود بررسی تنظیم شرایط محیطی پاورپوینت
پاورپوینت اقلیم و معماری بندر انزلی
پاورپوینت بررسی طبقه بندی و انواع موزه ها
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی موزه
پاورپوینت بررسی معماری سبز
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری ، اقلیم،جغرافیا و آثار تاریخی شهر شیراز
دانلود بررسی معماری اقلیمی فایل پاورپوینت
تنظیم شرایط محیطی 2 خانه بروجردی کاشان
دانلود بررسی شناخت اقلیم استان خراسان رضوی شهر مشهدپاورپوینت
دانلود بررسی شناخت اقلیم سبزوارپاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم بندر انزلی پاورپوینت
دانلود بررسی انسان -اقلیم سردو کوهستانی- معماری پاورپوینت
دانلود بررسی تنظیم شرایط محیطی2 اقلیم رشت پاورپوینت
پاورپوینت بررسی ، فضای گلخانه ای ، سیستم های غیرفعال خورشیدی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.