معماری

معماری

معماری

معماری

دانلود بررسی اقلیم سرد کوهستانی پاورپوینت

فهرست مطالب: دانلود بررسی اقلیم سرد کوهستانی پاورپوینت

تاریخ ایجاد 22/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 3300 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت اقلیم سرد کوهستانی
 
پاورپوینت اقلیم سرد کوهستانی
 
 
بخشی از مطالب:
 
برودت بسیار زیاد هوا در بخش عمده ای از سال ، در نواحی سرد و کو هستانی باعث شده است تا حداکثر استفاده از تابش آفتاب ، بهره گیری از نوسان روزانه دما ، حفظ حرارتی و جلو گیری از باد سرد زمستانی در فضاهای مسکونی امری ضروری گردد . لذا فرم بنا در جهت مقابله با سرمای شدید طراحی و اجرا می شود . 
 
اقلیم به شرایط آب و هوایی یک منطقه جغرافیایی نظیر دما، رطوبت، فشار اتمسفر، باد، بارش و سایر مشخصه‌های هواشناسی در مدت زمانی نسبتاً طولانی نسبت داده می‌شود.
سلسله جبال البرز و زاگرس نواحی مرکزی ایران را از دریای خزر در شمالو جلگه بین النهرین در غرب جدا می کنند . کوههایی نیز به صورت منفرد در مرکز و شرقایران وجود دارند از جمله کوه تفتان ، شیر کوه و …
کوهستان های غربی که دامنه های غربی رشته کوههای فلات مرکزی ایران و سراسر کوههای زاگرس را در بر میگیرد از مناطق سردسیر کشور به شمار می آیند .
کلیات آب و هوایی این منطقه بهشرح زیر می باشد :
· سرمای شدید در زمستان و هوای معتدل در تابستان
· اختلاف بسیار زیاد درجه حرارت هوا بین دمای شب وروز
· بارش برف سنگین
· رطوبت کم هوا
میانگین دمای هوا در گرم ترین ماه سال در ایناقلیم بیش از ۱۰ درجه سانتی گراد و متوسط دمای هوا در سردترین ماه سال کمتر از ۳- درجه سانتی گراد می باشد .
نوسانات دمایی در طی شبانه روز نیز در نواحیکوهستانی بیشتر است . در این اقلیم دره ها در فصل تابستان بسیار گرم و در زمستانمعتدل اند . مقدار تابش آفتاب در فصل تابستان در این منطقه زیاد و در زمستان بسیارکم است . زمستان ها طولانی ، سرد و سخت بوده و تا چند ماه از سال ، زمین پوشیده ازیخ ، و بهار کوتاه مدت است و زمستان و تابستان را از هم جدا می کند. سرما از اوایلآذر ماه شروع می شود و کم و بیش تا اواخر فروردین ادامه می یابد . در سراسر اینمنطقه از آذربایجان گرفته تا استان فارس ، زمستان ها به شدت سرد می باشد .
در این نواحی ، میزان بارندگی در تابستان کم و در زمستان زیاد است و بیشتربه صورت ریزش برف می باشد . برف های پیاپی بیشتر قله ها را می پوشاند . در ارتفاعاتبالای ۳۰۰۰ متر همواره برف وجود دارد و این کوهستان ها سرچشمه رودخانه ها و قنات هادر کشور محسوب می شوند .
بارش برف در نواحی شمال و شمال غربی منطقه بیش ازنواحی جنوب غربی آن است . علی رغم بارندگی فراوان ، رطوبت در این اقلیم کم می باشد . همچنین سلسله جبال غربی همانند سدی مانع از نفوذ هوای مرطوب مدیترانه به داخلفلات ایران می شوند و رطوبت هوا را تنها در دامنه های خود نگاه می دارند . برخلافنواحی شمال ایران و سواحل دریای خزر که غلظت هوا به دلیل پستی زمین و بارش زیاد استدر اقلیم سرد ، این غلظت کمتر بوده و همین امر میزان استفاده از تهویه طبیعی هوا راکاهش می دهد .
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,اقلیم ,سرد , کوهستانی , ,پاورپوینت اقلیم سرد کوهستانی , , , , ,برودت بسیار زیاد هوا , سرد و کو هستانی ,فرم بنا ,سرمای شدید طراحی و اجرا می شود . , ,اقلیم , , ,· سرمای شدید در ,زمستان و هوای معتدل در تابستان ,· اختلاف بسیار زیاد درجه حرارت هوا بین دمای شب وروز ,· بارش برف سنگین ,· رط,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی اقلیم شهر یزدپاورپوینت
دانلود بررسی جهت ساختمان در اقلیم گرم و خشک
دانلود بررسی تاثیر اقلیم بر معماری پاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم استان قزوین پاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم گرم و خشک تهران پاورپوینت
دانلود بررسی تنظیم شرایط محیطی پاورپوینت
پاورپوینت اقلیم و معماری بندر انزلی
پاورپوینت بررسی طبقه بندی و انواع موزه ها
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی موزه
پاورپوینت بررسی معماری سبز
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری ، اقلیم،جغرافیا و آثار تاریخی شهر شیراز
دانلود بررسی معماری اقلیمی فایل پاورپوینت
تنظیم شرایط محیطی 2 خانه بروجردی کاشان
دانلود بررسی شناخت اقلیم استان خراسان رضوی شهر مشهدپاورپوینت
دانلود بررسی شناخت اقلیم سبزوارپاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم بندر انزلی پاورپوینت
دانلود بررسی انسان -اقلیم سردو کوهستانی- معماری پاورپوینت
دانلود بررسی تنظیم شرایط محیطی2 اقلیم رشت پاورپوینت
پاورپوینت بررسی ، فضای گلخانه ای ، سیستم های غیرفعال خورشیدی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.