معماری

معماری

معماری

معماری

دانلود بررسی معماری چیست؟معمار کیست؟ پاورپوینت

فهرست مطالب: دانلود بررسی معماری چیست؟معمار کیست؟ پاورپوینت

تاریخ ایجاد 29/08/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 122   قیمت: 11500 تومان     تعدادمشاهده  2


توضیحات:
2فایل پاورپوینت معماری چیست؟معمار کیست؟ومعرفی معماران معروف ایران و جهان،در حجم 56+66اسلاید قابل ویرایش،
 
بخشی از مطالب:
 
دور از واقعیت نخواهد بود؛ اگر بگوییم، به تعداد معماران جهان تعریف از معماری وجود دارد. برخی معماری را هنر می دانند و برخی دیگر آن را یک مسئولیت اجتماعی تعریف می کنند. ارائه یک تعریف جامع و کامل از معمار و معماری به هیچ وجه کار ساده ای نیست.
 
بیشتر اوقات معماری، تمرینی سخت است؛ هر چند گاهی به یک رضایت شگفت انگیز تبدیل می شود. در کلی ترین تعریف شاید معماری را بتوان خلق ممکن ها نامید.
معمارکیست؟
کسی که معماری می‌کند. طراح و سازنده ساختمان ها است.
از معماران مهم و شهره ایرانی می‌توان به شیخ بهایی اشاره کرد که وی طراح حمامی بود که تنها با یک شمع گرم می‌شد که این شمع از طریق تساعد گازهای زیرزمینی روشن نگه داشته می‌شد .
بنا به تعریف دکتر مهدی حجت، معماری ظرفی است که مظروف آن آدمی است. معماری، طراحی همهٔ چیزهایی است که انسان با آن سر و کار دارد.
برابر فارسی واژهٔ عربی معمار، مهراز است.
در واقع معمار، مانند همه افراد دیگر، تخیلاتی دارد ولی با این تفاوت که می‌تواند این تخیلات خود را به عرصه ظهور برساند. تفاوت معماران نیز در قدرت تخیل، و همچنین توانایی آنان برای تحقق بخشیدن به آن است.معماری علمی است که با تکیه بر مضامین علمی و حرکت در مسیرخلاقیت هنری سعی در بهبود شرایط زندگی برای آحاد جامعه دارد و در واقع یک معمار،باید در تمامی زمینه‌های علمی و هنری خبره باشد تا بتواند اثری در خور توجه از خود بجا بگذارد.
از معماران بزرگ جهان می‌توان از: لوکوربوزیه - فرانک لوید رایت - فرانگ گری - موشه سفدی - ریچارد میر - میس وندروهه -دنیل لیبسکیند- لویی کان - زاها حدید - رنزو پیانو - تادو آندو و ... نام برد.
از معماران برجسته ایرانی می‌توان از : هوشنگ سیحون - سید هادی میرمیران - آرشیتکت رضا یوسفی - آرشیتکت حسین امانت - آرشیتکت کوروش فرزامی - آرشیتکت داراب دیبا - آرشیتکت کامران دیبا - صارمی- منوچهر مزین - محمدرضا سپهرزاد – فرهاد احمدی - بهرام شیردل - فریار جواهریان - ایرج کلانتری و ... نام برد.
 
معماری چیست؟
این سوال بسیار مقدماتی درباره‌ی هیچ‌یک از علوم مطرح نمی‌شود – شاید از آن رو که ماهیت علوم بر همگان مشخص است- اما در خصوص معماری و بیشتر رشته‌های هنری در وهله‌ی اول از چیستی و موضوعات آنها، حتی از سوی دانشجویان همان رشته، سوال می‌شود. در واقع همه کمابیش می‌دانند فیزیک به چه مقوله‌ای می‌پردازد و یا علم شیمی از چه سخن می‌گوید، ولی دانشجوی معماری همواره باید جستجوگر این معنای بنیادین باشد که معماری چیست و به چه چیزِ یک بنا، معماریِ آن می‌گویند؟
آنچه در اینجا ارائه می‌شود، حاصل تجربه‌ای است که شاید برای همه‌ی معمارها فرصت به دست آوردنش فراهم نشود. این فرصت در واقع نگاهی ژرف در طول بیست سال به سینما و عمیق‌تر دیدن معماری از زاویه‌ی سینماست. در عالم سینما اصطلاحی وجود دارد که «ماسکه» نام دارد و زمانی به کار می‌رود که سوژه پشت چیزی پنهان شده است و برای دیدنش باید دوربین را جابه‌جا کرد و زاویه‌ی مطلوب‌تری انتخاب کرد تا سوژه از حالت «ماسکه» خارج شود. دقت براین خصلت، الهام‌بخش راهی شد که به کمک آن می‌توان موضوع معماری را از حالت ماسکه خارج کرد. اگر صرفأ از دریچه‌ی معماری به معماری نگاه کنیم، زوایایی که پیش‌رو خواهیم داشت «ماسکه» است؛ باید از زوایای دیگری وارد شد.
 
فهرست مطالب:
معمار کیست؟
معماری چیست؟
معماران معروف ایران و جهان
معرفی آثار
 
این محصول با فرمت پاورپوینت در دو فایل 66+56 اسلایدی قابل ویرایش ارائه شده است.
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
,2فایل , پاورپوینت , معماری چیست؟ ,معمار کیست؟ومعرفی , معماران معروف ایران و جهان،در حجم 56+66اسلاید قابل ویرایش، , , , , , ,معمار کیست؟ ,معماری چیست؟ ,معماران معروف ایران و جهان ,معرفی آثار , ,این محصول با فرمت پاورپوینت در دو فایل 66+56 اسلایدی قابل ویرایش ارائه شده است. , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی زندگینامه و آثار تادائو آندوفایل پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و آثار پیتر ایزنمن پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و آثار میس ون دروهه فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار معماری رنزوپیانو
دانلود بررسی زندگینامه و آثار استیون هال،فایل پاورپوینت
دانلود بررسی فرانک لوید رایت و طرح برود آکر،فایل پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و سیر اندیشه های مارتین هایدگرفایل پاورپوینت
دانلود بررسی بیوگرافی جان لنگ فایل پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و آثار آنتونی گائودی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی بیوگرافی و آثار دنیل لیبسکیند فایل پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و آثار رنزو پیانو فایل پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با فرانک گهری و آثارش فایل پاورپوینت
دانلود بررسی زندگی نامه و آثار لوکوربوزیه پاورپوینت
دانلود بررسی دیدگاه معماران بزرگ جهان درمورد معماری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی ماریو بوتا و آثارش فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معرفی رم کولهاس و آثارش فایل پاورپوینت
دانلود بررسی زندگی نامه نورمن فاسترپاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه سانتیاگوکالاتراپاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه لوکوربوزیه پاورپوینت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.