معماری

معماری

معماری

معماری

دانلود بررسی معماری های تک و اکوتک پاورپوینت

فهرست مطالب: دانلود بررسی معماری های تک و اکوتک پاورپوینت

تاریخ ایجاد 22/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت معماری های تک و اکوتک
 
پاورپوینت معماری های تک و اکوتک
 
 
بخشی از مطالب:
 بدیهی است که زندگی کارتفریح استراحت و... فعالیت هایی میباشند که درفضاهای طراحی شده توسط معماران صورت پذیرفته و ازانجا که نقاط ضعف و قوت یک ساختمان برزیت بوم جهان تاثیر مستقیم خواهد داشت وظیفه ای بس حساس دراین خصوص براغاز نموده اند که معماری پایدارعهده معماران می باشد کاربرمفاهیم پایداری و توسعه پایداردرمعماری مبحثی به نام مهمترین سرفصل های آن با عنوان معماری اکوتک یا معماری سبز ایجادمیگردد. 
در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نام‌های ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعه‌ای از دودکش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌های تأسیساتی و ستون‌ها، تیرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسیرهای رفت‌ و آمد تشکیل می‌داد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام‌های ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. در معماری مطرح شد.
 
معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم می‌دانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است. به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان استو بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها می‌باشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمان‌های امروز می باید نمایش دهنده عصاره فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد. نظریات و مبانی معماری مدرن و های ـ تک در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و می‌توان گفت که معماری‌های ـ تک فرزند خلف معماری مدرن است. ولی از نظر شکلی تفاوت‌های بین این دو مکتب معماری مشاهده می‌شود. به طور کلی می‌توان بیان کرد که ‌آن سادگی و بی‌پیرایگی که در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمی‌شود واگر معماران مدرن در طرح‌های خود ماشین را به نمایش می‌گذارند، معماران های ـ تک داخل ماشیین و اجزاء آن را نشان می‌دهند.
در اکثر ساختمان‌ها، بام ساختمان به عنوان سطح پنهان و فراموش شده ساختمان فرض می‌شود، ولی در ساختمان‌های های ـ تک ، بام سطح پنجم بنا است و کاملا طراحی می‌شود. بخش‌هایی همچون برج های خنک کننده، آبگردان‌ها، پمپ‌های حرارتی، داکت‌ها، لوله‌های تأسیساتی، خرپاها، کابل‌های سازه‌ای و همچنین جرثقیل پاک کردن شیشه‌ها و خرپشتته‌ها، همواره به عنوان بخش مهمی از ساختمان در روی بام طراحی می‌شوند. طرح این بخش‌ها با توجه به چهارنمای دیگر انجام می‌شود و در معرض دید قرار می‌گیرد.
از دیگر معماران معروف این سبک می‌توان از نورمن فاستر، مایکل هاپکینز نیکولاس گریمشاو و سانتیاگو کالا تراوا نام برد.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , معماری های ,تک و ,اکوتک , ,پاورپوینت معماری های تک و اکوتک , , , , , طراحی شده توسط ,معماران ,معماری اکوتک یا , معماری سبز ایجادمیگردد. , ,ریچارد راجرز ساکن انگلستان و , رنزوپیانو ساکن ایتالیا، , , ,معماران این سبک ,تکنولوژی , معماری‌های ـ تک , برج های خنک کننده، , آبگردان‌ها، , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی معماری بیزانس فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری ژاپن فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری یونان پاورپوینت
دانلود بررسی سبک تندیس گرایی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی معماری خاورمیانه پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری اصفهانی پاورپوینت
دانلود بررسی مکتب شیکاگو فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری پرش کیهانی پاورپوینت
دانلود بررسی فایل معماری _معماری فولدینگ و مبنای فکری آن,پاورپوینت
دانلود بررسی نهضت هنر نو | آنتونی گائودی,پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری چین پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری روسیه پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری رومانسک
دانلود بررسی سبک رمانتیسیسم فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری هندفایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره تاریخی قاجارپاورپوینت
دانلود بررسی فرودگاه باراخاس مادرید فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره رمانسک فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره اشکانیان فایل پاورپوینت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.