پاورپوینت معماری بازار های ایرانی در قالب ۵۷ اسلاید نمایشی
بخشی از مطالب:
بازار در زبان پهلوی «واکار» و «وازار» آمده و به معنای محل داد و ستد و
اجتماع است. بازار در تمدن ایران و جهان سابقه چند هزار ساله دارد. از همان
هنگام که انسان موفق به تولید محصول بیشتر از نیاز خود گردید و به فکر
مبادله آن با دیگر محصولات و تولیدات مورد نیاز خود افتاد، مراحل شکل گیری
بازار آغاز شد.
واژه بازار بسیار کهن است و به معنی محل خرید و فروش و عرضه کالاست. بازار
در فارسی میانه به صورت “وازار” و با ترکیب هایی مانند وازارگ (بازاری) و
وازارگان (بازرگان) به کار می رفته در زبان فارسی بازار به عنوان اسم مکان
به معنی محل خرید و فروش کالاست واژه بازار در ادبیات فارسی مفهومی وسیع و
گسترده دارد و به معنی محل شلوغ و پرازدحام، اعتبار و اهمیت اشخاص و غیره
به کار می رفته است.